داروی خوراکی جدید برای دیابت نوع 2 پتانسیل خود را در تحقیقی در ژاپن نشان داد

11 آوریل 2019 - بعد از نشان دادن پتانسیل یک داروی جدید خوراکی برای دیابت نوع 2 ، در آزمایشات اخیر در ژاپن، دانشمندان یک گام دیگر به عرضه ی این دارو نزدیکتر شدند.

در طی یک مطالعه ی 24 هفته ای در ژاپن، داروی خوراکی imeglimin موجب کاهش قابل توجه قند خون در مقایسه با پلاسبو شد. ایمگلیمین یک مسدودکننده ی فسفوریلاسیون اکسیداتیو است که بعنوان یک گروه جدید از داروهای دیابت، توسط شرکت بیودارویی فرانسوی Poxel تولید شده است.

این دارو توانایی رسیدگی به عدم تولید انسولین و مقاومت به انسولین را دارد. ایمگلیمین دارای یک مکانیسم منحصر به فرد است که بر سه ارگان کلیدی در بدن تاثیر می گذارد: کبد، عضلات و پانکراس که همگی نقش مهمی در دیابت نوع 2 دارند.

فاز سوم آزمایشاتاین دارو برای انجام در ایالات متحده و اروپا در اواخر امسال برنامه ریزی شده است. بسته به نتایج این آزمایشات، داروی ایمگلیمین می تواند تا سال 2023 در اروپا تأیید شود.

 شرکت Poxel قصد دارد عرضه ی تجاری Imeglimin را در سال آینده در ژاپن با کسب مجوز از مقامات نظارتی این کشور آغاز کند، این کار از پیچیدگی مسیر تولید و عرضه ی این دارو خواهد کاست.

پروفسور Kohjiro Ueki، مدیر مرکز تحقیقات دیابت در مرکز ملی بهداشت جهانی و پزشکی در توکیو، گفت: من از کمک به توسعه ی یک گزینه ی بالقوه جدید و ابتکاری برای بیماران ژاپنی مبتلا به دیابت نوع 2 ، بسیار هیجان زده هستم. مشخصات ایمنی  داروی ایمگلیمین همراه با مکانیسم منحصر به فرد آن در هدف گیری کمبود های بسیار مهم در دیابت، یعنی عملکرد سلولهای بتا و همچنین مقاومت به انسولین، به کنترل بهتر این بیماری در بیماران ژاپنی کمک می کند.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2019/apr/oral-type-2-diabetes-drug-shows-potential-in-japanese-trial-90440709.html